Психологічна служба

 ДПТНЗ " Гніванський професійний ліцей імені двічі Героя Радянського Союзу Р. Я. Малиновського"

Психологічна служба


Московчук Надія Сергіївна
соціальний педагог

Професійне кредо: З любов"ю до дітей,
                                    з добротою до людей, 
                                    з повагою до суспільства!
                 Структура, напрямки та види діяльності  
психологічної служби Гніванського професійного ліцею

Психологічна служба ліцею підпорядковується адміністративно директору навчального закладу; методично - методисту психологічної служби НМЦ  ПТО у Вінницькій області.

Психологічна служба навчального закладу у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96 - ВР), Законами України «Про освіту» (1060-12), «Про професійно-технічну освіту»(103 /98-ВР), Положенням про психологічну службу системи освіти України та іншими нормативно-правовими актами.

Основні напрямки діяльності психологічної служби:

         консультативно - методична допомога всім учасникам навчально -виховного процесу з питань навчання, виховання і розвитку учнів;

         просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури педагогічних працівників, учнів, батьків;

         превентивне виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя; захист психічного здоров'я; профілактика алкоголізму, наркоманії, ВІЛ-інфекції і злочинності.

Соціальний педагог  працює з усіма учасниками навчально - виховного процесу.

Діяльність психологічної служби навчального закладу здійснюється відповідно до річного та місячних планів роботи соціального педагога, який затверджується керівником навчального закладу і погоджується з методистом-психологом НМЦ ПТО у Вінницькій області, і спрямована на реалізацію методичної проблеми методичного об'єднання соціальних педагогів та  практичних психологів ПТНЗ Вінницької області.

 

Основні напрямки роботи соціального педагога Гніванського професійного ліцею базуються  на підвищенні рівня організації навчально-виховного процесу в навчальному закладі, забезпеченні  всебічного особистісного й інтелектуального розвитку, створенні умов для формування в учнів мотивації до самовиховання і саморозвитку.

Методом консультування, діагностики, психопрофілактики, психологічної просвіти надається допомога учням, майстрам в/н, класним керівникам, батькам у вирішенні питання навчання та виховання.

Соціальний педагог дотримується  педагогічної етики та Етичного Кодексу товариства соціальних педагогів та  психологів, поважає гідність учнів. Сприяє формуванню соціально - педагогічної культури учнів та педагогічних працівників.

Пріоритетними напрямками  роботи є діагностична робота, корекційна робота, просвітницька робота з учнівським та інженерно-педагогічним колективом, батьками із роз’яснення актуальних проблем та методів соціальної педагогіки, удосконалення науково-методичної роботи щодо підвищення професійного рівня.

Робота в основному спрямована на адаптацію учня в колективі, професії, гуманізацію навчально-вихованого процесу, толерантне відношення до особистості, формування навиків здорового способу життя.

Основні завдання:

Ø сприяння повноцінному розвитку особистості учнів;

Ø забезпечення індивідуального супроводу дітей з сімей, які опинились в складних життєвих обставинах, вимушених внутрішніх мігрантів, біженців тощо та надання їм необхідної психологічної допомоги;

Ø психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами;

Ø попередження ризикованої та суїцидальної поведінки учнівської молоді;

Ø профілактика та подолання явищ ксенофобії, жорстокості, насильства, булінгу, злочинності, правопорушень, тютюнопаління, вживання алкогольних і наркотичних речовин дітьми та підлітками;

Ø первинна профілактика та запобігання торгівлі дітьми;

Ø профілактика ВІЛ/СНІДу;

Ø формування в учнів мотивації до здорового способу життя;

Ø просвіта педагогічних працівників та батьків учнів з актуальних питань практичної психології;

Ø  формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському та педагогічному колективах;
Ø  удосконалення науково-методичної роботи щодо підвищення професійного рівня.




Коментарі